ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ – נגד הוצאת ילדים מביתם על ידי רשויות הרווחה

Spread the love

 

ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ – נגד הוצאת ילדים מביתם על ידי רשויות  הרווחה

ביום 12.6.12 התקיים הלובי הפרלמנטרי העשירי של ד"ר מרינה סולודקין בכנסת – נגד הוצאת ילדים בכפיה מהורים נורמטיביים בשיתוף עם עמותת ע.ל.י.ה.

 להלן מובאים דבריה של ד"ר מרינה סולודקין:

 אני מתכבדת לפתוח את הישיבה העשירית של הלובי העוסק נגד הוצאת ילדים ממשפחות נורמטיביות על ידי רשויות הרווחה.

 אנחנו, ואני מתכוונת, אני כחברת  כנסת, חבריי מעמותת עלי"ה, פרופ' אסתר הרצוג ופעילת הליכוד איילה שטגמן, והאנשים שמגיעים כמעט לכל הישיבות – עובדים במשך שלוש שנים, עובדים קשה.

 יש הישגים. ההישגים זה שחוק אחד עבר בשלוש קריאות: חוק של ועדות ערר, ואני מדגישה כי בפגישה עם השר משה כחלון, הוא התחיל להרכיב את ועדות ערר אלו. לפי  החוק הנדרש, יקח שלוש שנים.

אני חושבת שקל יותר ללכת לאיראן, מאשר ועדות ערר ברשויות הרווחה… 

מה שאני אומרת לכם שאנחנו (חברי הכנסת) יכולים לסדר את החוקים.

מה שאנחנו לא יכולים – זה גל של הוצאת ילדים בכפיה מביתם.

אני כל השבוע עמוסה בפגישות עם משפחות באותו ענין. רק לפני כמה שבועות הגיעה אישה מאוד נחמדה עם שני ילדיה שסיפרה לי שבמקום עזרה בלימודי השפה עברית, רשויות הרווחה בבית הספר כפו על ילדיה "ריטלין".

בטח שזה עצוב. יש חוזרי מנכ"ל אחד של גדעון סער, שאומרים שאסור למורים בבית ספר לכפות על ילדים לקחת ריטלין, וגם אותו חוזר מנכ"ל עשה גם משה כחלון. אבל כל שבוע מגיעים אלי הורים עם תלונות "או ריטלין או שלוקחים את ילדינו לועדת החלטה".

 יש לי חברים בפייסבוק, הגיע אלי סרט קטן על הקונגרס חמישי עולמי של משפחות שהתקיים באמסטרדם, ובקונגרס הזה דיברה סנטורית לשעבר של מדינת גיאורגיה של ארה"ב, ננסי שפרד, והיא דיברה מילים שכל אחד כאן יכול לדבר.

היא דיברה שמאחורי הוצאת ילדים מהבית למשפחות אומנה ולמסגרות חוץ ביתיות – עומדת, היא אמרה בצורה מאוד ברורה – היא אמרה שמאחורי גניבות של ילדים – עומדת המדינה.

 אני שמעתי את הנאום. אחר כך שלחו לי את החלק השני של הנאום בקונגרס הזה. אחר כך מצאתי את הכתבה על ננסי שפרד, בגיל 74 יחד עם בעלה נרצחו, ואחרי חקירה כתבו רשויות המדינה כתבו שזה "רצח – התאבדות" בנסיבות מסתוריות, כיוון שנעלם הטיוטה של הספר שהיא כתבה בנושא של הוצאת ילדים מהבית – תעשיה עולמית.

 היא כתבה שהנפשות שעומדות מאחורי הוצאת ילדים מהבית: פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדי רווחה, עורכי דין, כל הנפשות שמאחורי וגם נעלם הסרט, ובגלל שהיא נפטרה נגיד ככה, בגלל שבארה"ב יש ספק רב אם זה היה רצח על ידי בעלה ואח"כ התאבדות.

 האישה פתחה מבחינה בינלאומית את הטרנד של מודעות – מה קורה בכל המדינות, מדינות מערב, ואני מקבלת את הדיווחים מרוסיה. במדינות אירופה, פינלנד, נורבגיה ושבדיה, הכי גרועים מבחינה זו.  אני אישית קראתי את הספר "בסט סלר" שנקרא: "הנערה וקעקוע הדרקון" מי שקורא את הספר בתשומת לב מבין מה קורה ברשויות רווחה בשבדיה, ורואה איך רודפים רשויות הרווחה אחרי נערה שעברה את גיל 18. איך רשויות הרווחה יכולים לקחת אישה בריאה ולתייג אותה כחולה פסיכיאטרית.

 אני מבקשת לעמוד דקת דומיה לזכרה של ננסי שפרד.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=u6Na9K19ptE&list=FLsYAZdpT2xmGQtn6onsMmvA&feature=mh_lolz]

ח"כ ניסים זאב מש"ס תיאר את משרד הרווחה כגוף פשע שהעובדות סוציאליות הינן מרושעות ורעות בצורה מזעזעת. ח"כ ניסים זאב תיאר כיצד העובדות הסוציאליות תופרות תיקים נגד משפחות לחטיפת ילדיהם למוסדות הרווחה הבזויים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UPIzrWiTP60&feature=relmfu]

קישורים:

חוק ועדת ערר על החלטות שירותי הרווחה של ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ – עבר ביום 12.3.12

מידי שנה 11,000 ילדים מוצאים על ידי רשויות הרווחה מהמשפחות ומועברים למשפחות אומנה, פנימיות ומסגרות אחרות.

במקרים רבים, הילדים מוצאים ממשפחות נורמטיביות שנתקלו בבעיות ולא ממשפחות שהתעללו בילדים או הזניחו אותם. למשפחה כזו חייבת להינתן אפשרות לערער על החלטות רשויות בפני ועדה בלתי תלויה.

שר הרווחה משה כחלון תמך בהצעת חוק הזו. ויש לקוות כי היא תהווה מחסום להוצאת ילדים מהמשפחות הנורמטיביות.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XGFtRzMPWIs]

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.