לשכת רווחה בני ברק – הזנחת קשישים פושעת – שריפה בבית אבות בני ברק – קשישים נשרפו חיים – הצוות ברח

לשכת רווחה בני ברק – הזנחת קשישים פושעת – שריפה בבית אבות בני ברק – קשישים נשרפו חיים – הצוות ברח
שריפה בבית אבות בני ברק צוות העובדים ברח והקשישים נשרפו
Spread the love

מכבי האש: "בית האבות נשרף, הקשישים החוסים נשרפו חיים – הצוות ברח" , חדשות 2 , מרץ 2012

בבוקר שאחרי הדליקה הגדולה בבית האבות בבני ברק, מפקד מכבי האש זועם: "הגענו לשם וראינו אנשים חסרי אונים במקום, ללא אנשי סגל ושלא מחובר למערכת הכיבוי האוטומטית", אמר טפסר שמעון בן-נר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט.

בעקבות הדליקה נחקר מנהל המקום במשטרה יחד עם שניים מעובדיו.

רק בנס הסתיימה אתמול השריפה בבית האבות בבני ברק ללא אבידות בנפש, אבל ביום שאחרי – עולות לא מעט טענות שיש לבדוק בכובד ראש, וכנראה שהנושא ייחקר בפן הפלילי. בשעות הצהריים הגיעו מנהל בית האבות ושניים מעובדיו לחקירה במשטרה.

מי שהתריע בעבר על הסכנות שבבניין הוא מפקד תחנת כיבוי האש בבני ברק, טפסר שמעון בן-נר, שזעק אך איש לא שמע.

"המערכות האוטומטיות שאמורות להיות מחוברות למוקד שלנו לא פעלו", אמר בן-נר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט.

"היה זה עובר אורח שדיווח לנו על השריפה, ולמזלנו מפקד המשמרת החליט להקפיץ כוחות מערים סמוכות. אחרת אני לא יודע איך האירוע הזה מסתיים".

בן-נר מספר כי כאשר הגיעו הכבאים למקום הם נתקלו במחזות קשים. "זה היה מבעית, ישבו שם אנשים חסרי ישע במיטותיהם, חלקם לבושים יותר וחלקם פחות, כאשר רק אחד היה יכול לחלץ את עצמו. כל השאר מרותקים לכיסאות גלגלים. המקום עצמו גם אינו ערוך לאירועים מסוג זה, והאמת שלא פגשתי איש סגל אחד במקום".

דובר תחנת הכיבוי, להב משנה חזי צפניה, סיפר לגלי צה"ל כי "כשהצוותים הראשונים הגיעו למקום, הם כלל לא ראו את אנשי הצוות המקומי. לא היה מי שיכוון וייתן אינדקציה על מספר הקשישים ועל מיקומם. הכבאים נאלצו לרוץ מחדר לחדר ולמצוא את הקשישים. כנראה שצוות העובדים ברחו מהמקום, בכל זמן החילוץ ניסינו לאסוף מידע על האוכלוסייה במקום ועל מבנה המקום, אבל לא יכולנו, כי לא היה שם אף אחד".

"ביקשנו לסגור את המקום"

המבנה המסוכן היה מוכר לבן-נר ואנשיו מזה תקופה ארוכה, וגם האפשרות שמא יתרחש במקום אסון, לא הביאה את הגורמים המוסמכים לכך לנעול את שערי בית האבות.

"כל שנה אנחנו עושים ביקורת, והשנה הקדמתי את הביקורת לחודש פברואר האחרון והתוצאות היו זוועתיות: בקומה הראשונה בית אבות, בקומות אחרות ישיבה ובקומה העליונה שיפוצים. חשכו עיניי", הוסיף מפקד תחנת הכיבוי בבני ברק.

"הכבאים חירפו את נפשם", סיכם בן-נר, "הם לא היו יכולים להתעלם מהתחינות של האנשים. הם לא היו בפאניקה כי אולי הם לא הבינו את המצב, אבל הפנים דיברו וביקשו 'תוציאו אותנו'".

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.