עיטור החושך למנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ

Spread the love

עיטור החושך למנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ

כתבתו של נתן זהבי / מעריב 10.2.12

במשך שנים עובדי המדינה, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי, ראו בניצולי השואה נתון סטטיסטי בתקציב המדינה. שום משרד ממשלתי לא זכאי ל"עיטור האור" בעקבות הטיפול בהם

קשישים ניצולי שואה, חושבים פעמיים בין הדלקת בוילר לבין נסיעה לרופא. המצב שלהם כפי שסיפרו לנתן זהבי, גרם לו לא אחת להזיל דמעות. כדי לעזור לניצולים, מפעיל נתן זהבי אנשים בעלי מצפון. במקרים מסוימים הם ונתן זהבי מוציאים כסף פרטי כדי לפתור בעיות מידיות.

נתן זהבי, בביקורת חריפה נגד נחום איצקוביץ מנכ"ל משרד הרווחה שקיבל "עיטור אור" מבלי שעשה מאומה לסייע לניצולי שואה.

להלן חלק מדברי נתן זהבי:

אז ככה, נשבע לכם באמא שלי  זכרונה לברכה שלנגד עיני על שולחן העבודה שלי נמצאת כרגע רשימה של ניצולי שואה שעברו אלף מדורי גיהינום של מילוי טפסים כדי לקבל עזרה בענייני טיפול שיניים, משקפיים, מכשירי שמיעה וכדומה.

עד שקיבלו אישור לבקשה שלהם, הם רכשו את האביזרים שלהם נזקקו ועשו את הטיפולים שלהם נצרכו.

לאחר שסיימו פנו לקרן לרווחת ניצולי השואה לקבלת הכסף ששילמו ושם ענו להם: "אין כסף!". הם צלצלו עשרות פעמים לבדוק אם יש כבר כסף וישבו בהמתנה שעות עד שענו להם שוב ושוב ושוב שאין כסף.

17,400 ניצולים שקיבלו אישור לרכוש אביזרים וטיפול עד סכום של כ- 4,000 ש"ח, טולטלו הלוך ושוב במשך ימים, שבועות, חודשים, שנים.

כאן במדור (מעריב) פרסמתי נתוני על ניצולים שחיכו וחיכו וחיכו עד שהלכו לעולמם בלי שקיבלו החזר על סכומים שהוציאו, שעבור המדינה הם חסרי משמעות, אך עבורם היו הון עתק.

אני יכול לצטט לכם שיחות עם יו"ר הקרן אלעזר שטרן והמנכ"ל רוני קלינסקי שבהן הפניתי אליהם תלונות שהגיעו אלי מניצולים על מצבם הקשה, על ערמות הטפסים שהם נאלצים למלא כדי לקבל את המגיע להם, על ההתעמרות של נציגי המוסד לביטוח לאומי שבאים לבדוק אם אכן הם במצב קשה.

כל מי שמודע למצבם של אלפים מבין ניצולי השואה שנשארו בחיים יודע שממשלות ישראל נהגו בקמצנות ובאטימות בטיפולן בניצולים. אלעזר שטרן ורוני קלינסקי יודעים על המצב.

אני מתבייש בשבילם שנתנו יד ולקחו חלק בטקס הענקת עיטור האור למנכ"ל משרד הרווחה.

מקבל העיטור נחום איצקוביץ, בוודאי זוכר את התוכנית המקיפה שבה הצעתי איך לפתור את בעיית הניצולים הנופלים בין הכסאות ובין הטפסים.

חלקים מתוכנית הזו שימשו אותו כשעמד בראש ועדה בין משרדית אשר עסקה בגיבוש פתרונות למצוקה הזו.

כמו עשרות הוועדות שמונו על ידי משרד הרווחה וזכו לפרסום באמצעי התקשורת ונשכחו כעבור זמן קצר, כך גם ועדת איצקוביץ – אחרי שפרסמה את מסקנותיה היא נעלמה מהמפה, ואי שם באמצע 2008 החליטה הממשלה לעגן בחקיקה את ההמלצות.

אחרי שמאות נפטרו הצליחה הקרן לגייס סכום שבו יכלו לבצע החזר של 40 אחוז מהחוב לניצולים, החזר ששוב הצריך החלפת ניירת בינם למשרד. משרד האוצר הרוויח את הכסף שלא הוחזר לנפטרים או לבני משפחותיהם.

לשום גורם ממשלתי לא מגיע צל"ש, ונחום איצקוביץ היה צריך לדחות את הפרס.

אני מרגיש נבוך לספר לכם שבמשך שנים ארוכות אני מטפל בבעיות של קשישים וניצולי שואה שהמערכת השלטונית גורמת להם עוול. המצב שלהם, כפי שהם מספרים לי, גורמת לי לא אחת להזיל דמעות.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=2DMGHqRHmWo]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=VivaJM7nZ4w]

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.