השופט שמעון שטיין מבית משפט שלום בירושלים, שנעדר מדיונים הודה כי הסמיך את הקלדנית אורית סויסה למלא את מקומו

Spread the love

השופט שמעון שטיין מבית משפט שלום ירושלים, שנעדר מדיונים הודה כי הסמיך קלדנית למלא את מקומו

"הארץ" – תומר זרחין – 26.12.11

שופט בית משפט השלום בירושלים שמעון שטיין הודה אתמול במייל ששלח לעמיתיו, השופטים והרשמים, כי האציל סמכויות לקלדנית שלו, אורית סויסה, שניהלה דיונים באולם בזמן שהוא ישב בלשכתו. השופט שטיין שלח את המייל בעקבות הפרסום בעניינו ב"הארץ" ביום שישי האחרון, שהתבסס על מידע שהגיע לידי הוועדה הדנה בתרבות הדיון בבתי המשפט.

"הסמכתי את הקלדנית לרשום הסכמות של הצדדים ואף להציע ולקבוע מועדים נדחים שעה שהייתי בלשכה", כתב שטיין, "פעולתי זו נעשתה בדעת מכוון, מתוך המציאות שכולכם מכירים, ובעיקר שופטים בפלילים הדנים בהקראות".

שטיין הסביר כי הסמיך את הקלדנית לסייע לו בין היתר לאור ניסיונם של השופטים, המוכיח כי חלק מעורכי הדין מגיעים ללא הכנה לימי ההקראות. כך, לעתים הם לא מנהלים משא ומתן עם גורמי התביעה ואף פוגשים את לקוחותיהם לראשונה באותם ימים. "לאחר רישום הדברים על ידי הקלדנית, ועם כניסתי לאולם, אני מברר בדייקנות כי הדברים נכתבו או הובנו", הדגיש שטיין, "רק לאחר שהשתכנעתי שהם מבינים את הכתוב חתמתי על ההחלטה".

שופט שמעון שטיין בית משפט שלום ירושלים – הסמיך את אורית סויסה הקלדנית למלא מקומו

נורמות העבודה של שטיין נחשפו על ידי גורם משפטי בכיר, שגילה את הפרטים לוועדה שדנה בתרבות הדיון בבתי המשפט, בראשות השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן. לדבריו, שלושה עורכי דין שתצפתו על הנעשה באולמו של שטיין דיווחו כי במשך יום דיונים שלם לא נכנס השופט לאולם, ואת כל הדיונים ניהלה הקלדנית שלו.

הבכיר ציין כי הקלדנית ביררה אם נאשם מודה או כופר באשמה, ואם הוא כפר היא דאגה לקבוע מועד לדיון הוכחות.

הגורם גם תיאר בפני הוועדה את חילופי הדברים בינה לבין עורכי הדין, כששטיין היה עסוק בלשכתו: "היא שאלה לשם מה צריך לזמן את גובה ההודאה", סיפר הגורם, "תהתה אם הם בטוחים שהם זקוקים לשוטר. זה היה מדהים, כאילו היא השופט. היא עשתה את זה לא רע".

אחד מעמיתיו של שטיין בבית משפט השלום בירושלים הביע אתמול פליאה על התנהלותו ועל המייל ששלח בתפוצה רחבה.

"אם הוא חושב שנהג כשורה, כאשר הקלדנית ניהלה את הדיונים, מדוע הפסיק זאת?", תמה, "בכל מקרה, הנוהג שבו בחר אינו משותף לכלל השופטים. גאוות המערכת איננה על התנהלות כזאת".

מדוברות בתי המשפט נמסר: "אין אנו מגיבים לתחלופת מידע פנימית".

ואנוכי, האזרחית הקטנה  אומרת:

מדובר בשערוריה ! הקלדנית מרוויחה 23 ש"ח לשעה, כשהיא מבצעת את עבודתו של השופט שמרוויח פי שניים. איפה הצדק החברתי?

הפגנה עכשיו להשוואת תנאי שכר הקלדניות לשכר השופטים – או לחילופין: החלפת משכורות הקלדניות עם השופטים.

אם רציתם הוכחה שפקידות סעד הן המחליטות בבית המשפט במקום השופטים – הרי שקיבלנו הוכחה חותכת. השופטים הם  בובות, ולא מכריעים מאומה. מי שמכריע בתיקים הם קלדניות, פקידות וכאמור, פקידות סעד.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=GVIPo3OCi20]

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.