השופט הבכיר דן מור בית משפט שלום ת"א העלים מיסים מהמדינה בסך 211,000 ש"ח ונאלץ לפרוש מתפקידו

השופט הבכיר דן מור בית משפט שלום ת"א העלים מיסים מהמדינה בסך 211,000 ש"ח ונאלץ לפרוש מתפקידו
השופט דן מור
Spread the love

מחקירה שניהלה יאח"ה בעקבות הוראה של היועץ המשפטי לממשלה נמצא, כי דן מור מבית משפט השלום בתל אביב העלים מסים בסך 211 אלף שקל. על פי החשד, הכנסות מהשכרה של נכס שבבעלותו נרשמו על שם בנו. מור ביקש לסיים את הפרשה בתשלום כופר, היועץ המשפטי לממשלה אישר.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, דן מור, נאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות חקירת משטרה בה נמצא כי הוא העלים מסים. דן מור מונה לשופט בשנת 1993, ובשנת 2010 אף מונה לשופט בכיר.

בהודעה שפרסם היום (שני) משרד המשפטים נכתב כי החשד הראשוני נגד דן מור עלה בעקבות ביקורת אקראית, שנערכה בתיק השונה של בנו. על פי החשד שעלה, הכנסות מהשכרת נכס מסוים שבבעלות השופט, דווחו בין השנים 2007-2000 כהכנסות של בנו – למרות שהועברו בפועל לאב.

במצב שנוצר, תשלום המס בו היה חייב השופט מור קטן ב-211,000 שקל, והיועץ המשפטי לממשלה אשר לפתוח בחקירה סמויה בנושא.

בעקבות הנחיית היועץ, החקירה הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה), ולא על רשות המסים – זאת מכיוון שבעבר פורסם כי בין השופט דן מור לרשות קיימת "מערכת יחסים עכורה".

לאחר סיום החקירה הסמויה, במאי אשתקד, הפכה החקירה לגלויה והשופט דן מור נחקר באזהרה, ונשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש קיבלה עדכון בנושא. אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל את חוות הדעת של הפרקליטות, הוא הכריע כי "קיימת תשתית ראייתית לכך שהשופט מור ביצע עבירות על פקודת מס הכנסה, בכך שלא דיווח על ההכנסה מהשכרת הנכס". התיק נגד בנו נסגר.

השופט דן מור ביקש לסיים את ההליך בתשלום כופר, ובעקבות הסכמתו לפרוש מהתפקיד הסכים היועץ המשפטי לממשלה לבקשה. "עם זאת, ההחלטה הסופית בדבר סיום ההליך הפלילי בתשלום כופר ושיעור הכופר שיוטל, אם יוטל, תיקבע על ידי ועדת הכופר ברשות המסים בהתאם למדיניות הנוהגת במקרים דומים", נמסר ממשרד המשפטים.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.