ביהמ"ש העליון דחה ערעור דניאל נחמני (45) אנס ורצח הנערה נועה אייל ז"ל (17) "ביצע מעשה סדום אלים ואכזרי, כשסיים לבצע את זממו, רוצץ את ראשה באמצעות חפץ קהה" ע"פ 4039/19

ביהמ"ש העליון דחה ערעור דניאל נחמני (45) אנס ורצח הנערה נועה אייל ז"ל (17) "ביצע מעשה סדום אלים ואכזרי, כשסיים לבצע את זממו, רוצץ את ראשה באמצעות חפץ קהה" ע"פ 4039/19
נועה אייל ז"ל. בת 17 שנים במותה טרם עת. משא הכאב הוביל לפירוק של משפחתה
Spread the love

הרכב שופטי עליון דחה את ערעורו של הרוצח השפל דניאל נחמני , וקבע כי הוא ירצה מאסר עולם ו-16 שנות מאסר במצטבר על רצח בכוונה תחילה של הנערה נעה אייל (17 שנים). נחמני  ביצע עבירות אינוס ומעשה סדום בנערה, באופן מזעזע, ביום 22.2.1998 בהיותו בן 22 שנים, כיום בן 45.

נועה אייל ז"ל. בת 17 שנים במותה טרם עת. משא הכאב הוביל לפירוק של משפחתה
נועה אייל ז"ל. בת 17 שנים במותה טרם עת. משא הכאב הוביל לפירוק של משפחתה

השופט יצחק עמית הוביל את פסק הדין בו פירט את מעשיו המחרידים של דניאל נחמני כלפי המנוחה נועה אייל.

ביום 22.2.1998 סמוך לשעה 23:55, הגיעה הנערה נועה אייל עם בן זוגה לכיכר הדוידקה בירושלים, לאחר בילוי משותף. השניים התפצלו ונועה רצה לעבר התחנה שבה היה אמור לעצור האוטובוס האחרון לביתה.

באותה עת, ישב דניאל נחמני ברכבו, סמוך לתחנת האוטובוס, ושוחח עם נועה, שאמרה לו "תיסע אחרי האוטובוס כשהוא יבוא". לאחר מספר דקות, שיכנע דניאל נחמני את נועה להיכנס לרכבו, וכשהתקרב ליער רמות, סטה מהכביש ונכנס לשביל בתוך היער.

נעה יצאה מרכבו, ונחמני תפס אותה, חתך בחפץ חד את החזייה והתחתונים של נועה וגרם לה לחתך בשד השמאלי. נועה נאבקה בנחמני, ונגרמו לה, פצעים בכף ידה השמאלית וחתכים באצבעותיה. נחמני חתך לנועה את הצוואר, וגרם לה לחמישה פצעי חתך, כשבהמשך חתך את מכנסיה לרצועות ארוכות כפת בהן את שורשי כפות ידיה של נועה, מאחורי גבה, ליפף אותן סביב צווארה, פיה ועיניה, השכיב את המנוחה על אדמת היער וביצע בה מעשה סדום, וגרם לה לדימומים ולפצעי קרע ברירית פי הטבעת.

נחמני החדיר את איבר מינו לאיבר מינה של המנוחה ושפך את זרעו בתוכה. במהלך האירוע, חסם את פיה של נועה וגרם לה לפצעי קרע בשפתיים ותשניק, שגרמו לשטפי דם בלחמיות העיניים של נועה. אחרי כל ההתעללות המזוויעה הזו, לקח נחמני חפץ קהה, והיכה בעוצמה על ראשה של נועה, שגרמו לה לקרע בראש עם שבר מרוסק בגולגולת ופצעי מעיכה במוח, ונועה נפטרה.

יום למחרת, 23.2.1998 שעה 19:15 נמצאה גופתה של נועה ביער רמות, כשעליה מעיל, גרביים ונעליים בלבד, קשורה בכפות ידיה, בצווארה, בפיה ובעיניה ועל גופה סימני אלימות קשים. גופתה של נועה נלקחה לנתיחה במכון הפתולי, וטרם הנתיחה נלקחה דגימה באמצעות מטוש מגופה של נועה. במעבדה איתרו במטוש תאי זרע והופק פרופיל דנ"א זכרי. בהמשך נלקחה דגימה מהמעיל שכיסה את גופתה של נועה וגם בה אותרו תאי זרע והופק מהם פרופיל דנ"א זכרי זהה לפרופיל שהופק מהמטוש.

מאז שנת 1998 ועד שנת 2014, לא נמצאה התאמה לפרופיל דנ"א הזכרי שהופק מהמטוש ומהמעיל.

בשנת 2014 המשטרה ערכה "חיפוש משפחתי" במאגר הדנ"א המשטרתי. החיפוש העלה כי מנחם נחמני, שפרופיל הדנ"א שלו נכלל במאגר, עשוי להיות קרוב משפחה של מבצע העבירות דנן. בדיקה ראשונה העלתה כי למנחם 2 בנים, ולאחר סדרת בדיקות נוספות הגיעו במשטרה למסקנה כי דניאל נחמני, אחד הבנים, הוא החשוד הרלוונטי.

המשטרה עקבה אחרי דניאל באופן סמוי, תפסה דגימת רוק מיריקה שרקק באחד מרחובות ירושלים, והעבירה את הדגימה לבדיקת דנ"א. ביום 3.10.2014 התקבלה תוצאת הבדיקה, לפיה ישנה התאמה מלאה בין פרופיל הדנ"א של דניאל נחמני לפרופיל הדנ"א שהופק ממוצגי הזירה.

ביום 26.10.2014 נעצר דניאל נחמני על ידי המשטרה, במהלך חקירתו נלקחה ממנו בהסכמתו דגימה נוספת לשם הפקת פרופיל דנ"א, וגם לפיה התקבלה התאמה מלאה לפרופיל שהופק ממוצגי הזירה.

ביום 13.11.2014 הוגש כתב אישום נגד דניאל נחמני.

נחמני כפר במיוחס לו וטען כי פעולת ה"חיפוש המשפחתי" אינה חוקית ועוד ועוד. בית המשפט דחה את טענותיו וקבע כי הבדיקה נערכה כדין. בנוסף, ההרשעה התבססה על עדותו של שמעון שטרן, שהיה עד לעלייתה של נועה אייל לרכבו של דניאל נחמני, והוא העיד כי מאחר שמשהו היה נראה לו "לא בסדר", הוא הסתכל על מספר הרכב וניסה לזכור אותו. כשראה במהדורת חדשות הערב של יום 23.2.1998 כתבה שעסקה במנוחה נועה אייל, התקשר למשטרה ודיווח כי מדובר היה ברכב מסוג "פורד אסקורט" עם מספר רישוי 34-307-85, ומסר שהרכב היה בצבע בז' או לבן עם חלונות כהים, והשמשה האחורית הייתה מכוסה מדבקות.

באותה תקופה רלבנטית, החזיק דניאל נחמני רכב עם חלונות כהים שחלקו האחורי מכוסה מדבקות מספר זיהוי 44-30784, מסוג רנו 5 בצבע לבן שדומה במידת מה בחזותו החיצונית לרכב מסוג פורד אסקורט.

שטרן העיד כי הנהג ברכב שעליו עלתה המנוחה נראה בערך בגיל 25, חבש כובע קסקט, גם בלילה, ועל פניו זיפי זקן. הפרקליטות הביאה ראיות לכך שבשנים קודם לכן, נהג דניאל נחמני להסתובב כלשראשו כובע קסקט גם בלילה.

דניאל נחמני טען כי מעולם לא היה ביער רמות, וחברתו לשעבר העידה כי הוא הכיר את יער רמות, והם נסעו לשם פעמיים – שלוש, כדי לקיים יחסי מין ודניאל נהג ביער רמות כאילו הוא מכיר את המקום היטב.

בנוסף, נהג מונית שהכיר את דניאל נחמני העיד כי הוא אמר לו "אני אקפל אותך לתא המטען, אזרוק אותך ביער רמות". נקבע כי אמירה זו "מאחר שהיא אינה שגרתית, יש בה כדי להוסיף לגבי היכרותו של דניאל נחמני עם יער רמות בתודעתו".

בית המשפט קבע כי הוכח מעבר לספק סביר שדניאל נחמני ביצע במנוחה, מעשה סדום בכוח ובניגוד לרצונה. זאת, בין היתר, לנוכח החבלות הקשות שנמצאו בפי הטבעת של המנוחה, סימני המאבק על גופה והימצאות זרעו של דניאל נחמני על איבר מינה, מבלי שנחמני סיפק לכך הסבר.

גזר הדין שהושת נגד דניאל נחמני, מאסר עולם כשנקבע כי מדובר ברצח "בנסיבות חריגות בחומרתן", כך שוועדת שחרורים מיוחדת לא תוכל להמליץ להקל בעונשו של נחמני בטרם יחלפו 15 שנים ממועד תחילת מאסרו, והתקופה שתמליץ לקצוב לא תפחת מ-40 שנים. בנוסף נקבע כי נחמני ישלם פיצוי למשפחת המנוחה בסכום המירבי בסך 258,000 ש"ח, וכן ירצה 16 שנות מאסר בפועל על עבירת מעשה סדום.

בית המשפט העליון דחה את כל טענותיו של דניאל נחמני בערעור שהגיש, כולל טענתו כי מעשה הסדום שביצע בנועה אייל, בוצעה כשלא הייתה בין החיים. בית המשפט דחה טענה זו בנימוק כי נועה אייל נכפתה בידיה. סעיף 100 לפסק הדין מפרט:

"המערער ביצע במנוחה – נערה בת 17 שלרוע מזלה נקלעה באותו לילה ארור לדרכו של המערער – מעשה סדום אלים ואכזרי, בעודה כפותה חסרת אונים. נחסוך מהקורא דברים שאמר פרופ' היס בעדותו בהקשר זה, אך נציין כי כשסיים המערער לבצע במנוחה את זממו, רוצץ את ראשה באמצעות חפץ קהה, כך ש"כל הגולגולת הייתה מרוסקת". אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים. לנוכח כל זאת, עסקינן ברצח חריג בחומרתו לפי סעיף 30ב. ויודגש: נסיבות הרצח אינן מתמצות באופן ההמתה, אלא כוללות גם את הנסיבות שאפפו אותה (והשוו לסעיף 301א לחוק העונשין). מכאן שאין מקום לטענת המערער, לפיה בבחינת נסיבות הרצח אין להתחשב בביצוע האכזרי של עבירת המין."

השופט עמית מדגיש, כי ההגנה לא העלתה את הטענה "מרשי חף מפשע", מאחר ואשמתו של המערער דניאל נחמני זועקת מההצטברות הראייתית.

השופטת דפנה ברק ארז סיכמה:

"נועה אייל ז"ל נרצחה באכזריות בעודה בת שבע עשרה ואותה לא ניתן להשיב. מן המסמכים שבתיק בית המשפט למדנו כיצד משא הכאב הביל לפירוק של משפחתה. המערער עצמו הקים משפחה שהוטלה כעת, שלא בטובתה, לבוץ הטובעני של חייו מלפני שנים רבות. אולם, יש מעשים שאין עליהם התיישנות, ולא רק במובן הפורמלי."

דניאל נחמני 15.4.2019 מובא לדיון בבית המשפט המחוזי ירושלים
דניאל נחמני 15.4.2019 מובא לדיון בבית המשפט המחוזי ירושלים

פסד-4039-19-דניאל-נחמני-נדחה-ערעור-לעליון-הורשע-ברצח-נעה-אייל

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.