השופט יאיר דלוגין: ניקוי האינטרנט והעלמת ביקורת ציבורית נגד עובדות סוציאליות חוטפות ילדים ת"א 18796-07-16 עו"ס שרית צרפתי נ' גוגל ואח'

השופט יאיר דלוגין: ניקוי האינטרנט והעלמת ביקורת ציבורית נגד עובדות סוציאליות חוטפות ילדים ת"א 18796-07-16 עו"ס שרית צרפתי נ' גוגל ואח'
השופט יאיר דלוגין
Spread the love

במסגרת תביעת לשון הרע של עו"סיות מעיריית תל-אביב נגד גוגל ואח', השופט יאיר דלוגין נתן הוראות לגוגל וחברות אחרות, להסיר פרסומים על חטיפות וסחר בילדים, בהן מעורבות עובדות סוציאליות מעיריית תל-אביב, בלי לקיים דיון הוכחות עם חקירות נגדיות של התובעות, ובלי שהן הוכיחו את תביעתן וזכותן.

השופט יאיר דלוגין איפשר מחטף המהווה סתימת פיות, בכלים אנטי דמוקרטיים, השתקת הביקורת הציבורית של האזרחים נגד עובדים סוציאליים, ללא קיום דיון מכוח איזה זכות מתגברות התובעות על חופש הביטוי. השופט לא טרח לבחון כל פרסום, מה יש בו שמצדיק סעד כה דרקוני ויוצא דופן של העלמת ביקורת ציבורית על עובדים סוציאליים.

גם הכתבה: “עובדות סוציאליות מנסות לסתום פיות” לורי שם-טוב ומוטי לייבל בכתב הגנה לתביעת עובדות סוציאליות בעיריית תל אביב", הוסרה מחיפוש ברשת האינטרנט.

תארו לעצמכם, שמישהו תובע את ידיעות אחרונות, וכבר בפתח התביעה, בית המשפט נותן הוראות למחוק מהרשת פרסומים. כל אחד יבוא ויטען שכותבים עליו לא יפה, ואז בית המשפט ימחק לצמיתות את כל האינטרנט.

לביקורת הציבורית נגד עובדות סוציאליות, המוציאות ילדים מבתיהם במסה קריטית, ללא הצדקה, יש עניין לציבור, שכן מזהירים את ההורים מפני עובדי ציבור שמתכוונים להזיק להם. הפרסומים מצילים חיים. ישנם הורים שהתאבדו, בגלל עובדות סוציאליות שנכנסו להם לוורידים, ראו טיפה בים:

לזכרן של עדן רכטר, רחל חמיאס וכל קורבנות ההפרטה

פשעי משרד הרווחה נגד טראנסג’נדרית: התאבדה הטראנסג’נדרית מאי פלג (גבר לשעבר) שהעו”סיות וגרושתה ניתקו אותה מילדיה בניכור הורי

התאבד אב גרוש קובי קראוס מדען פיסיקה לאחר שהשופטת רבקה מקייס סירבה לקבוע לו הסדרי ראייה עם ילדיו

התאבד חנן דדון אבא בגירושין דובר מד”א: ” לא משנה מה אני שווה, הגירושין יביאו אותי לפת לחם (…) איך אשאר עם חובות ואשלם מזונות של 14 אלף שקל בחודש?”

משרד הרווחה ממית את המטופלים שלו – לזכרו של עו”ד אלון וולף ז”ל שהתאבד ערב יום השואה לאחר שעו”ס ענת בנאור ניתקה אותו במשך שנתיים מבתו

בדיון שהתקיים בפני השופט דלוגין, ביקשה העיתונאית לורי שם טוב, לבטל את ההחלטה הפוגענית של הסרת פרסומים, ורק לאחר שבית המשפט יקבע דיוני הוכחות, יוגשו סיכומים על עצם הסמכות להורות על מחיקת התבטאויות הורים מהרשת, רק אז בית המשפט יחליט אם יש מקום להעלים פרסומים מידיעתו של הציבור. לפני שבית המשפט מחליט על דעת עצמו להעלים כתבות עיתונאיות מהרשת, יש מקום להזמין חוות דעת של ארגונים למען שקיפות ברשת ולמען זכויות האזרח.

העובדות הסוציאליות תבעו 2 מיליון ש"ח, ללא תשלום אגרה, בטענת לשון הרע. מדובר בהגזמה פראית, שכן לא נגרם להן שום נזק , ולא בכדי הן גם לא פירטו נזקים ולא צירפו חוות דעת המוכיחות נכות נפשית. לא מדובר בתביעה יצוגית. כל עובדת סוציאלית היתה אמורה לפרט את נזקיה, מה שלא עשתה וגם הן לא פירטו מה הלשון הרע שהן טוענות נגדן.

מצ"ב הבקשה שהגישה העיתונאית לורי שם טוב למחיקת התביעה על הסף, ופרוטוקול הדיון מיום 9/9/19.

פרוטוקול הדיון מיום 9/9/19:

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.